Potpourri

1b
1. Magnus Robot Fighter #2 ”Operation Disguise!” från maj 1963 med omslag av Russ Manning.
2. Cesar Romero som Batmans nemesis Jokern i tv-serien från 67-70. Betydligt galnare look än både Jack Nicholsons och Heath Ledgers tolkningar om du frågar mig. Bara grejen att vitsminka över mustachen…
3. Senapsgul sammetssoffa.
2b
4. Slita in en slips i rådenim? Ja tack! För en styv hundring syr Denise i Algonac, Michigan upp den åt dig via sin Etsy-shop Pearl Beach Treasures HÄR.
5. Town & Country Chukka boot från Oak Street Bootmakers.
3b
6. Message from Space, Kinji Fukasaku 1978. Året efter att Star Wars gjort succé ville alla casha in på episka rymdhjältedåd, så då släpptes den här japansk-amerikanska samproduktionen. Den uppenbara rip-off:en var den dyraste filmen någonsin i Japan fram tills dess men även om man följde upp med en tv-serie på 29 avsnitt blev inte mycket mer av konceptet… Hela filmen HÄR! och trailer HÄR! Det här ser så dåligt ut att jag måste se den snarast…
7. Werewolf by Night #13, januari 1974.
8. New Faceted Terrarium från Restoration Hardware.
4b
9. The Chief Legacy Edition från Heritage Bicycles. Oxblodsfärgad pulverlack, stänkskärmar i valnöt och sadel och styrlindor från Brooks är allt man kan begära.
10. Kul idé att dela upp ett motiv på en hel gallery wall.
5b
11. Uppstoppade insekter alltså? Jaa, kanske det…
12. Det här med folk som bygger möbler och ting av rördelar är kul. Gång på gång snubblar jag över bilder över hyllor, skriv- och matbord som någon påtat ihop hemma. Här en bordslampa.
13. Japanska Ring Jacket är en firma som syns mer än ofta i bloggträsket men som jag antar att vars produkter i princip ingen (inklusive mig) någonsin fingrat på själva. Så länge dom släpper ifrån sig plagg som ser så fräsiga ut som dom gör är det väl ok ändå antar jag. Här en finstickad (?) A1-jacka.
6b
14. Tar för givet att detta är Rose&Born. Supersnyggt är det hur som helst. När öppnar webshoppen?
15. David Wisemans Double Old-Fashioned ur serien Glacier från ARTĚL. Facettslipad på utsidan och bubbelslipad på insidan.
16. En vän skaffade sig den här i veckan, en Rolex Submariner 114060, och efter att ha fått klämma på den över en kaffe kan jag inte tänka på annat. Gör sig fö ypperligt på det grova Zulubandet från Singularstraps.
7b
17. En vacker dag är det här mitt vardagsrum.
18. Pocketomslaget till I, Lucifer av Peter O’Donnell 1967. Kan tänka mig att Modesty Blaise-pockets är en veritabel guldgruva av omslag värda att leta reda på.
8b
19. En Long Range Reconnaissance Patrol (LRRP) från L Company, 75th Rangers, 101 Airborne Division på väg ut på uppdrag i Vietnam.
20. The Golden Age, Yohann Lossel 2012. Franske konstnären Lossel jobbar effektfullt med att använda bladguld i sina verk och hans tryck köper du HÄR!

Det blev ett gäng bilder den här veckan också. Glad midsommar önskar vi!

4 thoughts on “Potpourri

    • Nej men vilket trevligt inköp Linus!
      Du är snabb på denimaccessoarerna.
      Även jag har faktiskt tänkt att lägga en beställning idag.
      Lova att leverera mig en bild vid slipsleverans.
      /Gunnar

  1. Var kan man hitta snygga och originella bilder att ha för att göra en egen gallery wall eller bli inspirerad?

    • Hallå Måns!
      Mitt råd skulle vara att surfa runt och leta bland diverse konstnärer, tryck- och posterförsäljare på nätet. Kombinera det med förstoringar av dina egna foton, någon kul bild du klippt från en tidning eller bok och något du hittat på vinden/loppis/secondhandaffär så tror jag att du är hemma.
      Skall jag komprimera mitt råd till en webbadress skulle den lyda: Society 6
      Lycka till och glöm inte att posta en bild av resultatet!
      Vänliga hälsningar,
      /TVAV-Gunnar

Kommentera

