Potpourri

IMG_2302

• Without a Doubt Part II, Oliver Jeffers 2012.

• James Dean, Ian Berry aka Denimu 2010-11. Kollageverk av denimtyg.IMG_2326
• Clarke Lang från SEAL Team One avnjuter en konservmiddag efter utfört uppdrag i Vietnam 1967. Observara den påsydda cigarettpaketsfickan ovanpå hatten.

• Rejält inslitna IH-666 25oz Super Slim Indigo Selvage. 25oz är nästan löjligt tjock denim och jag undrar nästan vad man gjort för att få det här slitet. Mer info på Iron Hearts hemsida HÄR! och mer bilder på det här paret på forat HÄR!image
• Missade du chansen att skaffa dig ett par Cabourn x Converse igår? Kanske lika bra det eftersom du får 14 par Plimsoles för samma pris. Var? HÄR!

• Heuer Autavia 111.603 i grön pvd.IMG_2315
• Chesterfieldsoffa

• Den elaka styvmodern förvandlad till häxa, Snow White and the seven dwarves 1937.

• Nick Fury -Agent of S.H.I.E.L.D #5, oktober 1968.IMG_2314
• Empire of the ants, Bert I. Gordon 1977. Illegal dumpning av radioaktivt avfall får myror att växa till för människor läskiga proportioner. Joan Collins spelar hjältinnan som räddar dagen. Otroligt cheesy myreffekter… Trailer HÄR! och hela filmen HÄR!

• The Monster #2, 1953.IMG_2304
• Brittisk commando med en Fairbairn-Sykes Commando dagger mellan tänderna. En ikonisk kniv som bl.a pryder emblemen för US Army Rangers och UK Royal Commandos.

Naimakkas WWII-armband av äkta fallskärmslina från Operation Market Garden 1944. Fantastiskt fräsigt. Mer om Naimakka på bloggen om inte alltför länge.IMG_2303
• David Niven i kritstrecksrandigt och dubbelknäppt.

• Variant av Arne Jacobsens fåtölj Ägget i brunt läder och sliten denim via Restoration Hardware.

• Invaders from Rigel av Fletcher Pratt 1960.image
• Patchen på ett par ROY. Skön drift med Levi’s klassiska patch som föreställer två hästar som inte lyckas riva itu ett par jeans.

• Ett gäng centimeter längre byxben bara…IMG_2317• Fantastiskt trevlig slips från Alan Flusser.

• Det förstärkta trästyret på designern David Qvicks cykel DV01.


 


Vad säger ni om det här då? /TVAV-Gunnar

13 thoughts on “Potpourri

    • God morgon JJJ!
      Tack för att du drog iväg en kommentar men lite mer konstruktiv kritik än ”tråkigt…” måste man väl ändå kunna kräva 2013?
      Det hjälper ju inte mig sådär hemskt mycket menar jag.
      Vad är det du inte gillar? Vad skulle du vilja se istället?
      /TVAV-Gunnar

  1. Den där Alessandro Restivo är en välklädd och trevlig herre! Ett + för att han matchat de trevliga McQueen-glasögonen utomordentligt.

    • Hallå Mattias,
      Kul att se att gamla TVAV-följare hänger med!
      Du har helt rätt i att uppdateringsfrekvensen blivit lidande senaste månaderna. Jag skall försöka leverera lite mer löpande framöver även om jag tyvärr tror att det blir svårt att komma upp i det gamla målet om ett inlägg per dag.
      /TVAV-G

  2. Morrn morrn Gunnar!

    Ja, det är 2013. Och du sitter och skriver om krig och häxor från 1937..
    Detta brukade vara en välinspirerande mode/fasion blog där inspiration var mottot.
    Creds dock till de olika klädplaggen/accessoarerna, och de vidarebefodrade länkarna.

    • Hallå JJJ!
      Betoningen där får väl vara vad bloggen brukade vara. När jag hoppade på Frank&Rémys tåg för snart ett halvår sedan förde ju jag med mig en ny vinkel utifrån mina intressen och bloggen idag är inte den samma som innan. Med det sagt är det väl fortfarande stort fokus på inspiration kläd-, accessoar- och modemässigt? Du får fortfarande vad du vill ha, i ännu större utsträckning än tidigare, även om du får titta på en bild av en kamouflagemålad gubbe och en ett gammalt serietidningsomslag också. Kanske upptäcker du till och med att det var rätt cool estetik i 30tals-animation och att det är kul med b-filmer? Skulle så nu inte vara fallet får du väl se det som en uppoffring för att få inspirationsbilderna och länkarna.
      Som danske regissören Lars von Trier sa i sluttexterna till superserien Riget:Vær vel beredt på at tage det gode med det onde!

      Kul att du tog dig tid att ge mig lite feedback och jag hoppas du fortsätter följa oss även framöver!
      /TVAV-Gunnar

  3. Kanonbra post, Potpourri är alltid lika trevliga!
    Gillade verkligen Naimakka-bandet, har redan mailat dem om info för releasen…

  4. Jag skulle säga att bilderna på kläder, design, klockor osv är bra, men du måste lägga ner med alla tecknade serier, plojfilmer och annan barnkultur. Krigsbilderna kan vi också undvara – inte alls speciellt intressant och din krigsromantisering känns inte så 2013..

    • Hallå Calle,
      Tack för din kommentar och dina åsikter. Jag hoppas att parisvädret är bättre än vad som erbjuds här i Göteborg idag.

      Jag/vi skall göra en ansträngning och försöka få lite mer fart på inläggen överlag vilket per definition levererar mer av det du önskar. Just Potpourrierna härstammar från min förra bloggs Onsdagspotpourrier som kom en gång i veckan. Då de är det inlägg som ligger mig varmast om hjärtat är det de som har prioriterats här när det nu blivit tajt med tid och kanske har de fått mer yta och fokus än vad de egentligen skulle haft. Med det sagt tror jag att jag besvarade dina önskemål i svaret till JJJ i förrgår.
      Ta det goda med det onda!

      Hoppas att du kan tänka dig att komma med nya inlägg och att du fortsätter titta in framöver.
      /TVAV-Gunnar

  5. Jag gillar att du blandar och har med ”barnkultur” , militaria och ”plojfilmer”. Det har för min del varit behållningen med Gunnar och hans bloggande. Dessa saker är ”ting värda att visa” enligt Gunnar och då är det bara så. Hellre häxor än denimtofflor med toffsar.Hade jag varit enbart mode intresserad hade följt Sartorialist eller nån annan allmän modeblogg. Jag önskar bara att du gick tillbaka till din egen blogg och uppdaterade oftare.

    • Hallå Kim! Kul att du fortfarande hänger med! Kul med din feedback, jag kunde inte ha skrivit det bättre själv då det var helt enligt mina egna tankar ang. blogginnehållet.
      Vi hörs av framöver!
      /Gunnar

Kommentera

