Carsten Tönnieshof

Västtysk keramik från 60- och 70-talet är allt ett riktigt smalt intresseområde kan tyckas. När man letar lite visar det sig att det pågår en global jakt på just dom där kalasfula keramiktingen jag kommer ihåg från min barndom. För dom är väl fula? Eller är dom kanske rätt snygga? Det är en hårfin gräns.

Här nedan ser ni exempel som kanske gör att man förstår hypen. Halvmetern höga keramikvaser från västtyska fabriken Carsten Tönnieshof ser ju riktigt fräsiga ut i grupp.

Intresserad och vill se mer? Ungefär 2500 bilder på vaser, krukor och ljusstakar i genren hittar du i bildgruppen West German Pottery http://www.flickr.com/groups/westgermanpottery/ på Flickr.

2 thoughts on “Carsten Tönnieshof

  1. Dagen är gjord! Ett keramikproffs! Själv är jag bara extremamatör som gillar de stora krukorna i de murriga färgerna. Jag förstod det som att Carstens var keramikbruket som tillverkade keramik åt Scheurich osv. men det är kanske något jag fått om bakfoten?

Kommentera

